Schrijf je in!
Altijd op de hoogte zijn van nieuwe diensten en ontwikkelingen? Schrijf je in voor de AutoNiveau Remote Diagnostics Newsflash. Zodra er nieuwe mogelijkheden of wijzigingen zijn ontvang je van ons bericht.
12-12-2024 | De Volvo XC90 (2014-), XC60 (2018-), V60 (2018-) en S60 (2019-) zijn allemaal verkrijgbaar als plug-in hybride. Het komt regelmatig voor dat de foutcode “P060647 Internal Failure” wordt geregistreerd in het stuurapparaat van de hoogvoltagebatterij. Volvo noemt dit stuurapparaat de Battery Energy Control Module (BECM). Deze foutcode duidt op een interne fout in het stuurapparaat zelf. Het voertuig geeft de melding “Aandrijving service vereist”, maar zal in de meeste gevallen nog wel gewoon rijden.
10-12-2024 | AutoNiveau Remote Diagnostics is altijd in ontwikkeling. Er komen steeds meer diensten beschikbaar, die helaas niet allemaal door de Basic Remote ondersteund worden. Heb je een Basic Remote en wil je upgraden naar de Smart Remote? Bij aanschaf van een Smart Remote krijg je 100 euro cashback nadat je de Basic Remote naar ons hebt teruggestuurd. Maar upgraden naar de Smart Remote heeft nog meer voordelen!
26-11-2024 | De volledig elektrische Megane E-Tech is in 2023 geïntroduceerd door Renault. Deze auto is uit te lezen met de nieuwe diagnosetester van Renault, genaamd ADT. Deze tester is ook te gebruiken voor de Trafic (2021-) en Kangoo (2020-). AutoNiveau kan bij de Renault Megane E-Tech foutcodes uitlezen, sleutels aanleren, stuurapparaten configureren en nog veel meer. Aangezien de Megane E-Tech gebruikmaakt van het DoIP-protocol, kunnen we deze alleen uitlezen met een Smart Remote.
05-11-2024 | De Audi E-Tron SUV (2019-) en hybride versies van de Audi Q5 (2018-), Q7 (2020-) en Q8 (2019-) hebben aircodruk- en temperatuursensoren die aangeleerd moeten worden nadat deze vervangen zijn. Via AutoNiveau Remote Diagnostics is dit mogelijk.
04-11-2024 | Per 31 oktober heeft Lynk & Co de tarieven van de originele diagnosetester aanzienlijk verhoogd. Dit betekent dat wij helaas genoodzaakt zijn de tarieven voor elke dienst voor Lynk & Co per direct te wijzigen.
24-10-2024 | Het is mogelijk om bij een Volvo XC40 (2017-2023) Android Auto en Apple CarPlay te activeren, ook bij voertuigen die hier oorspronkelijk niet mee zijn geleverd. Om de activatie te kunnen doen, moet het voertuig beschikken over de juiste hardware.
10-09-2024 | In 2022 introduceerde Mercedes de volledig elektrische EQS. Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het mogelijk om voor dit model nieuwe koplampen aan te leren. Voor deze procedure is het noodzakelijk om de remote met een internetkabel te verbinden. Het aanleren van de nieuwe koplamp gebeurt namelijk met behulp van een softwarepakketje dat naar de auto wordt geladen.
27-08-2024 | Wanneer het 48 Volt-systeem van een Audi niet meer inschakelt, komt dit vaak doordat de 48 Volt-accu onvoldoende is opgeladen. In veel gevallen is er te lang met het voertuig doorgereden waardoor de 48 Volt startgenerator niet meer werkt. AutoNiveau Remote Diagnostics kan de 48 Volt startgenerator van een Audi aanleren. Een startgenerator is een dynamo die ook wordt gebruikt als startmotor en als elektromotor voor de aandrijving van het voertuig.
13-08-2024 | In 2023 heeft Volvo de volledig elektrische EX30 geïntroduceerd. Dit voertuig deelt zijn platform onder andere met de Zeekr X. AutoNiveau Remote Diagnostics biedt volledige support voor de Volvo EX30. We kunnen bij deze Volvo bijvoorbeeld een OEM trekhaakset coderen, nieuwe stuurapparaten aanleren en nog heel veel meer.
25-07-2024 | De AutoNiveau Smart Remote wordt continu met behulp van software-updates verbeterd. Na het aansluiten van de Smart Remote op de OBD-poort krijgt de software – indien er updates beschikbaar zijn – automatisch een update. Gemiddeld duurt het updateproces twee minuten. In uitzonderlijke gevallen kan dit langer duren. Bijvoorbeeld wanneer de Smart Remote lang niet is gebruikt.
25-07-2024 | Toyota heeft een nieuwe diagnosetester met de naam GTS+ ontwikkeld. Inmiddels hebben we deze tester met succes kunnen gebruiken voor een aantal tickets. Zo hebben we bijvoorbeeld bij een Toyota Yaris (2020-) een nieuwe radar kunnen coderen. Ben je benieuwd welke diensten we allemaal voor Toyota’s kunnen uitvoeren? Bekijk dan hier onze diensten.
16-07-2024 | De nieuwste generatie Volkswagens is uitgerust met SFD-beveiliging. Deze beveiliging zorgt ervoor dat het coderen van sommige modules niet zo maar mogelijk is. Om het coderen mogelijk te maken, moeten deze modules één voor één worden vrijgeschakeld met behulp van de fabriekssystemen van VAG. Voor sommige voertuigen van modeljaar 2024 past de Volkswagengroep een nieuwe generatie van deze SFD-beveiliging toe. Deze beveiliging wordt ook wel SFD2 genoemd.
28-06-2024 | AutoNiveau Remote Diagnostics maakt het mogelijk om de achteruitrijcamera van een Renault Trafic (2014-) te retrofitten.
Nadat de juiste onderdelen in het voertuig zijn gemonteerd, kan AutoNiveau de achteruitrijcamera met behulp van Remote Diagnostics configureren en werkend maken. Achterafinbouw van de achteruitrijcamera is mogelijk bij voertuigen die zijn uitgerust met een multimediascherm.
26-06-2024 | Wanneer een Ford registreert dat er een aanrijding plaatsvindt, worden de crashgegevens opgeslagen in het stuurapparaat van de airbags. Hierdoor ontstaat een foutcode en gaat het airbagstoringslampje in het instrumentenpaneel branden. In veel gevallen is het mogelijk om de crashgegevens bij de Ford Focus (2018-) en Ford Fiesta (2017-) te wissen via AutoNiveau Remote Diagnostics. Hiervoor mag het stuurapparaat niet defect zijn. Het wissen van de crashgegevens is een beperkt aantal keren mogelijk.
11-06-2024 | Sinds 2020 is de Lynk & Co 01 in Europa leverbaar. De cross-over staat op hetzelfde platform als bijvoorbeeld de Polestar 2 en de Volvo XC40. Met AutoNiveau Remote Diagnostics is het mogelijk om de originele (OEM) trekhaak en trekhaakkabelset van een Lynk & Co 01 te coderen.
28-05-2024 | De Toyota ProAce heeft een dieselmotor met een AdBlue-systeem. Wanneer het AdBlue-reservoir in de auto bijna leeg is, geeft de auto hiervan een melding. Na het vullen van het reservoir gaat de melding normaalgesproken vanzelf weer weg. Het komt voor dat de melding na het vullen niet vanzelf verdwijnt.
14-05-2024 | De nieuwste modelgeneratie van de Volkswagen Crafter wordt ook verkocht onder de merk- en modelnaam MAN TGE. Voor de MAN TGE biedt AutoNiveau Remote Diagnostics dezelfde volledige support als voor de Volkswagen Crafter.
14-05-2024 | Voor de Renault Trafic III vanaf 2021 is het vanaf nu mogelijk om via AutoNiveau Remote Diagnostics een nieuwe airbagmodule te configureren. Het uitlezen van het voertuig gebeurt met behulp van Alliance Diagnosis Tools (ADT). Dit is de nieuwe generatie diagnosetester van Renault.
23-04-2024 | Voor auto’s van de Volkswagen Groep heeft Erich Jaeger een speciale trekhaakkabelset ontwikkeld. De JaegerFLEX 2in1 kabelset is op twee manieren inzetbaar. De kabelset kan worden gebruikt zonder de auto te coderen. In dit geval houdt de auto geen rekening met de aangekoppelde aanhanger. Eenvoudige functies, zoals het uitschakelen van de mistlampen en de parkeersensoren, werken in dit geval niet.
09-04-2024 | Sinds 2018 levert Jaguar de elektrische I-Pace. De hoogvoltagebatterij van dit voertuig is vloeistofgekoeld. De koelvloeistof wordt met behulp van een ‘chiller’ door het aircosysteem gekoeld. Jaguar omschrijft dit onderdeel als de ‘EV-accukoeler’.
26-03-2024 | De Renault Twingo III en de laatste generatie Smart ForFour en ForTwo zijn op een Renault-platform gebouwd. Met AutoNiveau Remote Diagnostics is het mogelijk om het stuurhuis in te leren nadat je dit onderdeel hebt vervangen. AutoNiveau Remote Diagnostics kan dit op afstand voor jou doen. Lees verder...
13-03-2024 | De AutoNiveau Remote wordt constant doorontwikkeld om ons dienstenaanbod te kunnen uitbreiden. Op 31 maart 2024 wordt er een verbetering doorgevoerd om de stabiliteit van het internet te verbeteren. Hierdoor is er mogelijk een aanpassing nodig in het netwerk (firewall) van uw bedrijf.
12-03-2024 |Sinds 2022 verkoopt Mercedes-Benz twee luxe elektrische sedans met de namen EQE en EQS. AutoNiveau Remote Diagnostics biedt volledige support voor deze voertuigen als je werkt met de Smart Remote. Met behulp van de originele Mercedes-Benz diagnosetester kunnen wij op afstand stuurapparaten coderen, resetfuncties uitvoeren, diagnosestellen en nog veel meer.
27-02-2024 | Elke nieuwe Jeep Compass wordt voor het transport vanuit de fabriek in de transportmode gezet. In de transportmode verbruikt de auto minder energie. Dit voorkomt dat de 12V-accu leegraakt. Wanneer de transportmode is geactiveerd, werken de handzenders en de radio van de auto niet. Bij de meeste Jeeps kan de transportmode met een handmatige handeling in de auto worden gedeactiveerd. Bij de Jeep Compass lukt dit vaak niet.
06-02-2024 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het voortaan mogelijk om een aftermarket trekhaakset te coderen voor een Volkswagen ID.Buzz. Dit elektrische voertuig staat op het MEB-platform van Volkswagen waarop ook de ID.3 en ID.4 zijn gebouwd. Het nieuwe platform is, net zoals het MQB Evo-platform van onder andere de Golf 8, uitgerust met zogenaamde SFD-beveiliging.
12-12-2023 | Volvo’s vanaf de XC90 II (2014-) maken gebruik van het DoIP-communicatieprotocol. DoIP staat voor ‘Diagnostics Over Internet Protocol’. Dit is de nieuwe manier van communicatie tussen voertuig en diagnosetester. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet zowel de auto als de diagnosetester het protocol ondersteunen. Het grootste voordeel van DoIP is dat het vele malen sneller is dan de gebruikelijke communicatiemethodes.
21-11-2023 | AutoNiveau Remote Diagnostics krijgt regelmatig te maken met dynamo problemen bij bepaalde modellen van Citroën en Peugeot. We kunnen via AutoNiveau Remote Diagnostics, een software-update uitvoeren die het probleem oplost. Hierbij gaat het om de situatie waarin de dynamo niet meer werkt door een verstoring van het LIN-bus signaal. De auto heeft dan het probleem dat de dynamo niet meer werkt.
20-11-2023 | Werk jij met de Basic Remote van Autoniveau Remote Diagnostics? Installeer dan tijdig de nieuwe Android app! Je hebt de nieuwe Android app nodig om de Basic Remote vanaf januari 2024 te blijven gebruiken. De nieuwe app heeft de naam ‘OBD Support’. Je kan de app downloaden in de Google Play Store.
07-11-2023 | Het kan soms lastig zijn om diagnose te stellen aan een Renault Trafic III met de foutmelding ‘AdBlue/luchtverontreiniging’. Deze melding wordt getoond wanneer het voertuig onvoldoende reductie van de NOx-uitstoot meet. Er zijn veel mogelijke oorzaken voor deze melding. Niet goed functionerende NOx-sensoren of problemen met het AdBlue-systeem zijn hier twee voorbeelden van.
31-10-2023 | BMW heeft lange tijd gebruik gemaakt van het K-line protocol voor de communicatie tussen voertuig en diagnosetester. K-line is net zoals CAN-bus een communicatiebus die veel in de voertuigindustrie werd gebruikt. Tot op heden was het niet mogelijk om voertuigen met K-line op afstand uit te lezen. Sinds onze laatste software-update is dit wel mogelijk.
17-10-2023 | Sinds 2020 wordt de Lynk & Co 01 in Europa geleverd. Deze auto staat op hetzelfde platform als bijvoorbeeld de Polestar 2 en de Volvo XC40. Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om bij een Lynk & Co 01 sleutels aan te leren.
17-10-2023 | We krijgen regelmatig het verzoek om de service-indicator van een Hyundai Kona (2017-) te resetten. In veel gevallen heeft de autotechnicus geprobeerd om de servicereset vanuit de auto uit te voeren, echter zonder succes. AutoNiveau kan een codering in het voertuig wijzigen waardoor de servicereset wel vanuit de auto kan worden uitgevoerd.
21-09-2023 | Kia en Hyundai hebben een handgeschakelde versnellingsbak met een elektronisch aangestuurde koppeling ontwikkeld. Deze versnellingsbak heet ‘intelligent Manual Transmission’ (iMT). Het systeem maakt gebruik van clutch-by-wire. Dit houdt in dat het koppelingspedaal niet meer direct is verbonden met de koppelingsactuator.
12-09-2023 | Na werkzaamheden aan het koelsysteem van een elektrische Hyundai IONIQ moet het koelsysteem worden gevuld en ontlucht met behulp van een diagnosetester. Dit is bijvoorbeeld noodzakelijk wanneer de elektromotor van het voertuig is vervangen. Tijdens deze procedure worden verschillende componenten aangestuurd om het koelsysteem te ontluchten. AutoNiveau kan deze procedure op afstand voor je uitvoeren.
22-08-2023 | Bij de Renault Captur II is het mogelijk om achteraf een originele (OEM) achteruitrijcamera te monteren op een voertuig dat deze optie af-fabriek niet heeft. Nadat de camera en de benodigde bedrading zijn gemonteerd, kan AutoNiveau op afstand de codering uitvoeren die nodig is om het camerasysteem te laten functioneren.
22-08-2023 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het voortaan mogelijk om sleutels voor een Hyundai Kona aan te leren. AutoNiveau kan op afstand keyless sleutels en gewone sleutels inleren. Goed om te weten: voor het inleren is de pincode van het voertuig nodig. Ook moeten alle werkende sleutels tijdens het inleerproces bij het voertuig aanwezig zijn.
03-08-2023 | Hoe stel je diagnose aan een Opel Astra K (2015-2021) met een AdBlue-foutmelding? De AdBlue-melding verdwijnt automatisch nadat de auto voldoende reductie van de NOx-uitstoot heeft gemeten. Er zijn verschillende oorzaken waarom de melding soms niet verdwijnt.
20-07-2023 | AutoNiveau Remote Diagnostics kan voortaan ook airbagmodules voor verschillende modellen van Mercedes-Benz inleren. AutoNiveau biedt deze dienst aan voor de Mercedes-Benz A-Klasse vanaf 2018 en voor andere modellen die op hetzelfde platform staan, zoals de Mercedes-Benz B-Klasse (2019-) en de Mercedes-Benz CLA-Klasse (2019-).
20-07-2023 | De AutoNiveau Basic Remote Android-app ondersteunt niet langer tablets met Android-versie 7.0 of ouder. Wil je weten of de tablet aan de eisen voldoet? Met de volgende stappen kun je de Android-versie controleren of maak gebruik van de inruilkorting.
12-07-2023 | De Ford Focus (2004-2010) en de Ford C-Max (2003-2010) hebben een elektronische stuurbekrachtigingspomp. Na vervanging is het noodzakelijk om deze stuurbekrachtigingspomp opnieuw in te leren. Zonder inleren geeft het stuurapparaat een codeerfout. AutoNiveau Remote Diagnostics kan deze handeling voor jou uitvoeren.
20-06-2023 | Het is bij de nieuwste Toyota’s nodig om parkeersensoren aan te leren nadat deze vervangen zijn. Als dat niet gebeurt, werken de sensoren niet en zijn de volgende fouten opgeslagen in de PDC-module
20-06-2023 | Voor de nieuwe Fiat Scudo is het mogelijk om via AutoNiveau Remote Diagnostics een aftermarket trekhaakset te coderen. De Fiat Scudo staat op het EMP2-platform, hetzelfde platform waarop de Peugeot Expert en de Citroën Jumpy staan. Behalve het coderen van een trekhaak kan AutoNiveau bij al deze modellen verschillende andere diensten uitvoeren. Bijvoorbeeld kalibraties, nieuwe modules coderen en sleutels inleren.
06-06-2023 | Elke Mercedes-Benz met Euro 6 dieselmotor heeft een AdBlue-systeem om de NOx-uitstoot te verminderen. Wanneer het AdBlue-reservoir in de auto bijna leeg is, zal de auto hiervan een melding geven. Na het vullen van het reservoir moet de melding vanzelf weggaan. Het gebeurt regelmatig dat de melding na het bijvullen van de AdBlue niet vanzelf verdwijnt.
23-05-2023 | Voor de MG ZS kan AutoNiveau op afstand sleutels inleren met Remote Diagnostics. Tijdens het inleren van de nieuwe sleutel moeten alle werkende sleutels bij de auto aanwezig zijn. We kunnen het inleren van keyless sleutels en gewone sleutels verzorgen
23-05-2023 | Met AutoNiveau Remote Diagnostics kan je vanaf nu een aftermarket trekhaakset coderen voor de nieuwe Volkswagen Multivan. Dit voertuig staat op het MQB-platform van de Volkswagen Groep. Hetzelfde platform dat wordt gebruikt voor personenauto’s.
11-05-2023 | Een servicereset bij een Lynk&Co 01 uitvoeren. Het kan met AutoNiveau Remote Diagnostics. De Lynk&Co 01 is in 2021 in Europa geïntroduceerd en staat op het CMA-platform van Volvo en Geely. Andere voertuigen met dit platform zijn de Polestar 2 en de Volvo XC40.
21-12-2022 | Sinds de invoering van de Euro 6c-norm zijn er fabrikanten die een partikelfilter monteren bij een benzineauto. Met een dergelijk filter wordt de uitstoot van partikels verlaagd bij direct ingespoten benzinemotoren. Het is mogelijk om via AutoNiveau een geforceerde regeneratie uit te voeren bij een Kia Ceed met een dergelijk filter.
13-12-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics kun je vanaf nu een after-market trekhaakset coderen op de nieuwe DS 4. Dit voertuig staat op het platform genaamd EMP2 V3, waarop ook de Peugeot 308-III en Opel Astra-L staan. Naast het coderen van een trekhaak kan AutoNiveau nog veel meer diensten uitvoeren bij deze voertuigen. Denk daarbij aan het aanleren van sleutels, coderen van nieuwe modules en het uitvoeren van kalibraties.
13-12-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk bij een Fiat Talento sleutels aan te leren. Tijdens het aanleren van de nieuwe sleutel hebben we alle al werkende sleutels nodig. Daarnaast hebben we voor deze handeling extra gegevens nodig over het voertuig en de eigenaar. Deze gegevens hebben we nodig omdat dit voertuig onderhuids een Renault Trafic III is. Wanneer er sleutels worden aangeleerd met de originele Renault-tester is dit verplicht.
29-11-2022 | De Audi e-tron is optioneel uitgerust met digitale zijspiegels. Aan beide zijde waar normaliter de zijspiegel is gemonteerd, is bij deze voertuigen een camera geplaatst. De bestuurder kan op beeldschermen in de deurpanelen zien wat er zich naast het voertuig afspeelt. Audi heeft gekozen voor deze constructie om de luchtweerstand van het voertuig te verlagen. Wanneer één van de beeldschermen wordt vervangen, moet deze worden aangeleerd, AutoNiveau Remote Diagnostics kan dit uitvoeren.
29-11-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om een after-market trekhaakset te coderen op de nieuwe Peugeot 308-III en Opel Astra-L. Deze voertuigen staan op hetzelfde platform, namelijk EMP2 V3.
17-11-2022 | Het is een bekend probleem dat bij verschillende voertuigen van Mercedes de foutcode B2206 “Voertuigidentificatienummer niet correct of niet aanwezig” in de CPA (Collision Prevention Assist) module wordt geschreven. Deze foutcode kan zomaar ontstaan, zonder dat hiervoor een aanwijsbare reden is.
25-10-2022 | Bij hybride voertuigen van Toyota is een diagnosetester nodig bij het vervangen van de remvloeistof. AutoNiveau kan deze procedure uitvoeren zodat de remvloeistof volledig en op de juiste wijze wordt ververst. Tijdens deze handeling zijn er twee personen nodig in de werkplaats. Eén voor het bedienen van het rempedaal en een tweede voor het openen/sluiten van de ontluchtnippels op de remklauwen.
25-10-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk bij een Kia EV6 een service-reset uit te voeren. De Kia EV6 is in 2021 geïntroduceerd en staat op het E-GMP platform. Voertuigen die ook op dit platform staan zijn de Hyundai IONIQ 5 en Genesis GV60.
19-10-2022 | Ford Ka (2008-2016) en Fiat 500 (2007-) zijn onderhuids aan elkaar verwant en staan beide op een platform van Fiat. Bij deze voertuigen is het niet altijd mogelijk de passagiersairbag uit te schakelen.AutoNiveau kan de codering van deze voertuigen veranderen, zodat dit wel mogelijk wordt. De passagiersairbag kan vervolgens worden in- en uitgeschakeld via het instrumentenpaneel.
13-09-2022 | De AutoNiveau Smart Remote wordt continu verbeterd met behulp van software-updates. Wanneer de remote wordt aangesloten op de OBD-poort zal deze – indien beschikbaar – automatisch de software updaten. Het update-proces duurt gemiddeld 2 minuten.
13-09-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk bij een Honda Insight (2009-) sleutels aan te leren. Tijdens het aanleren van de nieuwe sleutel hebben we alle al werkende sleutels nodig.
23-08-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om een originele trekhaakset te coderen bij de Volvo XC90-II (2015-) en XC60-II (2018-). Deze auto’s zijn gebouwd op het nieuwe SPA-platform en ondersteunen het DoIP-protocol.
11-08-2022 | DoIP is de nieuwe manier van communicatie tussen voertuig en diagnosetester. Het staat voor “Diagnostics over Internet Protocol” en is vele malen sneller is dan de gebruikelijke communicatiemethodes. Eerder dit jaar heeft de Smart Remote een update gekregen om dit protocol te ondersteunen voor Volvo en Polestar. Met trots kunnen we mededelen dat de Smart Remote vanaf nu ook DoIP ondersteunt voor Mercedes en Jaguar - Land Rover.
30-06-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics kan je nu ook een after-market trekhaakset coderen bij een Porsche Macan. Na het inbouwen van een after-market trekhaakset zal de verlichting van de aanhanger al werken voordat deze gecodeerd is. Om geavanceerde functies zoals het automatisch uitschakelen van de parkeersensoren te laten werken moet er een codering worden uitgevoerd.
30-06-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk bij een Subaru XV keyless sleutels aan te leren. Tijdens het aanleren van de nieuwe sleutel hebben we ook alle al werkende sleutels nodig.
24-05-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk bij een Alfa Romeo Giulia en Stelvia keyless sleutels aan te leren. Tijdens het aanleren van de nieuwe sleutel hebben we ook alle al werkende sleutels nodig.
24-05-2022 | Bij de 1.2 turbo benzinemotor die gebruikt wordt door Peugeot, Citroën en Opel wordt door het motorstuurapparaat bijgehouden hoe vaak er zelfontbranding heeft plaatsgevonden. Wanneer dit te vaak plaats vindt, zullen hiervoor foutcodes worden geschreven. Echter zijn deze foutcodes niet zomaar te wissen nadat het onderliggende probleem verholpen is.
10-05-2022 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om bij een Volvo V60-I en voertuigen op het CMA-platform het stuurapparaat van de airbag te resetten. Voertuigen op het CMA-platform zijn bijvoorbeeld de Volvo XC40 en de Polestar 2.
19-04-2022 | Voor het uitvoeren van diefstalgevoelige handelingen bij auto’s van de Volkswagen groep is al geruime tijd informatie over het voertuig en de eigenaar nodig. Met deze gegevens weten we zeker dat de rechtmatige eigenaar van het voertuig de dienst aanvraagt. Deze gegevens hebben we vanaf heden ook nodig voor het aanleren van sleutels bij de nieuwste modellen van Renault.
11-04-2022 | Sinds de start van AutoNiveau Remote Diagnostics in 2016 zijn er veel nieuwe ontwikkelingen geweest in de automotive branche. Auto's worden steeds complexer. Graag delen wij de kennis die is opgedaan en geven we een unieke kijk in onze keuken. We nodigen je dan ook graag uit voor één van de AutoNiveau Remote Diagnostics gebruikersdagen.
16-03-2022 | De AutoNiveau Smart-remote is ontwikkeld met een blik op de toekomst. Daarom kunnen we nu met trots aankondigen dat de Smart-remote vanaf nu ook het DoIP-protocol ondersteunt. DoIP staat voor “Diagnostics Over Internet Protocol” en is de nieuwe manier van communicatie tussen voertuig en diagnosetester.
18-01-22 | Voertuigen van Peugeot/Citroën/DS/Opel met een Euro 6 dieselmotor maken gebruik van een AdBlue-systeem. Wanneer het AdBlue-reservoir in de auto bijna leeg is, zal de auto hiervan een meldingen geven. Na het vullen moet deze melding vanzelf verdwijnen. Echter komt het vaak voor dat na het vullen van de AdBlue, de melding niet vanzelf weg gaat.
18-01-22 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om bij een Renault Zoe de radarmodule te configureren nadat deze is vervangen. Nadat de module geconfigureerd is, moet deze gekalibreerd worden. De kalibratie kan rijdend worden uitgevoerd zonder dat hiervoor ADAS-kalibratieborden nodig zijn.
18-01-22 | Met ingang van 1 februari 2022 verhoogt AutoNiveau Remote Diagnostics de tarieven van zijn producten en diensten. Omdat wij een goede samenwerking en transparantie belangrijk vinden, stellen we onze gebruikers graag op tijd op de hoogte van deze veranderingen. Zo heb je de ruimte om de tarieven richting klanten tijdig bij te stellen.
12-01-22 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics bieden we volledige support voor de Ford Explorer 2020-. Met de originele Ford-diagnosetester is het onder andere mogelijk trekhaakkabelsets te coderen, nieuwe sleutels in te leren en uiteraard nog vele andere werkzaamheden te verrichten.
22-12-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om een after-market trekhaakset te coderen op de nieuwe DS9. Dit voertuig staat op hetzelfde platform als bijvoorbeeld de Peugeot 508 (2018-).
Naast het coderen van een trekhaak kan AutoNiveau nog veel meer diensten uitvoeren bij dit voertuig. Denk daarbij aan het aanleren van sleutels, coderen van nieuwe modules en het uitvoeren van kalibraties.
14-12-2021 | AutoNiveau kan de head up-display (HUD) coderen nadat deze is vervangen bij een Renault Espace V (2015-). Het display is bij een Renault gemonteerd in het gezichtsveld van de bestuurder boven op het dashboard. Het scherm klapt omhoog zodra de auto gestart wordt.
14-12-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om bij een Kia Stonic of Niro de radarmodule te configureren nadat deze is vervangen.Nadat de module geconfigureerd is, moet deze gekalibreerd worden. Voor de kalibratie zijn ADAS-kalibratieborden nodig in de werkplaats.
30-11-2021 | AutoNiveau kan de online ingevulde servicehistorie naar een BMW of MINI schrijven. Wanneer servicehistorie naar de auto is geschreven, is deze te zien in het infotainmentsysteem van het voertuig. In het volgende artikel is uiteengezet hoe AutoNiveau dit kan verzorgen.
30-11-2021 | AutoNiveau kan bij een Tesla Model S een handgreep 3.0 retrofitten. Een veel voorkomend probleem bij een Tesla Model S is dat de handgrepen stukgaan. Tesla heeft een gemodificeerde variant van de handgreep ontwikkeld, deze wordt handgreep 3.0 genoemd. De onderdelen die noodzakelijk zijn voor het monteren van deze gemodificeerde variant zijn te koop bij Tesla.
16-11-2021 | Erich Jaeger heeft een kabelset ontwikkeld voor auto’s van de Volkswagen Groep die op twee manier gebruikt kan worden. Deze set is te gebruiken zonder de auto te coderen. In dit geval houdt de auto geen rekening met de aanhanger indien deze is aangekoppeld. Functies zoals het afschakelen van de mistlamp en parkeersensoren wanneer er een aanhanger is aangekoppeld werken dan niet.
16-11-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om bij een Ford Fiesta (vanaf 2017) de radarmodule te configureren nadat deze is vervangen. Deze module heeft de naam “Module cruise control” met de afkorting CCM.
21-10-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om de radarmodule te configureren nadat deze is vervangen is bij een Volkswagen Golf VIII. Nadat de module geconfigureerd is, moet deze gekalibreerd worden. De kalibratie kan rijdend worden uitgevoerd zonder dat hiervoor ADAS-kalibratieborden nodig zijn.
12-10-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk bij een Ford Fiesta VII (vanaf bouwjaar 2017) cruise control te configureren.
De cruise control kan geconfigureerd worden nadat hiervoor de juiste onderdelen in de auto gemonteerd zijn.
12-10-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics bieden we volledige support voor de Ford Mustang Mach-E. De Mustang Mach-E is de nieuwe elektrische auto van Ford die wordt geleverd sinds dit jaar. Met de originele Ford diagnosetester is het onder andere mogelijk trekhaakkabelsets te coderen, nieuwe sleutels in te leren en uiteraard nog vele andere werkzaamheden te verrichten.
24-08-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om de radarmodule te configureren nadat deze is vervangen bij een Mercedes van het MFA-platform. Voertuigen op dit platform zijn gebouwd tussen 2012 en 2019. Bijvoorbeeld de A-klasse W176, GLA-klasse X156 en B-klasse W246. Voor de kalibratie van deze radar zijn er geen ADAS-kalibratieborden nodig. De kalibratie kan met een testrit worden uitgevoerd nadat de dynamische kalibratie is geactiveerd met de diagnosetester.
10-08-2021 | Het configureren van een nieuwe airbagmodule is vanaf nu ook mogelijk bij een Renault Trafic III (vanaf bouwjaar 2014) via AutoNiveau Remote Diagnostics. De configuratie van de airbagmodule kan online worden opgehaald met behulp van de OEM-diagnosetester. Het is daarom niet nodig om eerst de configuratie uit de oude module te lezen.
10-08-2021 | AutoNiveau kan bij de Tesla Model 3 de elektrische handrem in de Service Mode zetten. In deze mode wordt de handrem in de remklauw teruggesteld zodat er service kan worden uitgevoerd aan de achterremmen. Voor deze handeling is het noodzakelijk om in het bezit te zijn van de Tesla Model 3/Y servicekabel. De diagnosespecialist van AutoNiveau zal vragen deze servicekabel aan te sluiten op het voertuig en de laptop die aanwezig is in de werkplaats. Vervolgens zal via TeamViewer de functie worden uitgevoerd. Meer weten over diagnose stellen aan een Tesla? Lees dan het volgende artikel.
19-07-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu ook mogelijk om een after-market trekhaakset te coderen bij auto’s op het nieuwe MEB-platform van de Volkswagen Groep. Dit is door ons uitgevoerd bij een Volkswagen ID.3 en ID.4 en we breiden dit uit naar andere voertuigen op dit platform.
19-07-2021 | In de afgelopen periode hebben we tijd geïnvesteerd in het kalibreren van ADAS-systemen bij Alfa Romeo. Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het nu mogelijk om een radarkalibratie uit te voeren bij de Alfa Romeo Giulia. Voor deze kalibratie is het noodzakelijk dat er geschikte ADAS-kalibratieborden aanwezig zijn in de werkplaats.
05-07-2021 | Veel auto’s van de Volkswagen Groep hebben last van het probleem dat de codering van de ABS/ESP-module verloren gaat wanneer het instrumentenpaneel van de auto wordt vervangen. Helaas kan het erg lastig zijn om vervolgens de codering weer goed te krijgen. Zowel met de originele diagnosetester, als met after-market diagnose-apparatuur ervaren wij dit probleem.
03-06-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics bieden we volledige support voor de nieuwe Ford Kuga III. Met de originele Ford diagnosetester is het onder andere mogelijk trekhaakkabelsets te coderen, nieuwe sleutels in te leren en uiteraard nog vele andere werkzaamheden te verrichten.
03-06-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics bieden we volledige ondersteuning aan voor het configureren van trekhaakkabelsets voor Renault. Zo is dit onder andere mogelijk voor de:
20-05-2021 | In samenwerking met onze partner ECS Electronics hebben we een trekhaakcodering uitgevoerd voor een after-market trekhaak-kabelset op de nieuwe Ford Explorer U625 vanaf modeljaar 2020. De nieuwe Ford Explorer is gebouwd op het Ford CD6-platform, dat ook wordt gebruikt voor de nieuwe Lincoln Aviator.
03-05-2021 | Via AutoNiveau Remote Diagnostics is het coderen van een after-market trekhaak-kabelset ook mogelijk op de nieuwe Skoda Kamiq. Onlangs hebben we dit succesvol uitgevoerd op een Kamiq van modeljaar 2021. De Skoda Kamiq is gebouwd op hetzelfde platform als onder andere de huidige Audi A1, Seat Ibiza en Volkswagen Polo.
29-04-2021 | In samenwerking met onze partner, ECS Electronics, hebben we een trekhaakcodering uitgevoerd voor een after-market trekhaak-kabelset op de nieuwe Opel Mokka en de elektrische Opel Mokka-e. De nieuwe Opel Mokka is gebouwd op het CMP-platform van PSA, dat onder andere ook wordt gebruikt voor de nieuwe Citroën C4, Peugeot 208/2008 en de nieuwe Opel Corsa.